isparta-oto-ekspertiz
YHT Havalimanı Kavşağı’ndan geçerse
ISPARTA 0
ISPARTA DÜĞÜN SALONLARIisparta-oto-ekspertiz-raporuISPARTA-TENTE-BRANDA

YHT Havalimanı Kavşağı’ndan geçerse sadece Isparta değil TÜRKİYE KAZANIR

 

Süleyman Demirel Havalimanı, hazırladığı kurumsal raporda Isparta- Antalya ve Burdur’u İstanbul’a bağlayacak (‘- yük taşımacılığı işlevi de üstün standartlarda olan’) Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) yatırımı için görüş bildirdi.

 

» Sivil Havacılık Üssü

ve Türkiye kazanır

            Raporda, Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) yatırımının Süleyman Demirel Havalimanı Kavşağı’ndan geçmesi durumunda «Isparta’nın ve Sivil Havacılık Üssü hedefinin yanı sıra Türkiye’nin de kazançlı çıkacağı» saptaması yapıldı. Havalimanı, tüm ulaşım noktalarına yakın durumda ve stratejik bir değer taşıyor. Süleyman Demirel Organize Sanayi Bölgesi için de hem Havalimanı hem YHT kilit değer taşıyor.

 

» 10 Milyon Ton yük

Deniz’e ulaşacak

            Eskişehir- Kütahya- Afyon- Isparta- Burdur ve Antalya’yı İstanbul’a bağlayan Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) yatırımı 2016’da başlayacak; 2020’de tamamlanacak. Yatırım maliyeti 9 Milyar 180 Milyon TL olarak açıklandı. Yılda 10 Milyon Ton yük Liman’a (Deniz’e) taşınabilecek. Yolcu kapasitesi ise yıllık 4.5 Milyon kişi. Bu proje gerçekleşirse Batı Akdeniz’in Orta Avrupa ve Kuzey Ülkeleri’ne ihracatı artacak.

 

» Büyük ideal

            21 Temmuz 1997 tarihinde; uluslararası norm ve standartlarda hizmete açılan Süleyman Demirel Havalimanı, Eskişehir- Kütahya- Afyon- Isparta- Burdur ve Antalya’yı İstanbul’a bağlayan Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) yatırımı için kurumsal bir bilgi hazırladı.

            Bu bağlamda inşası 2016- 2020 arasında tamamlanacak olan Yüksek Nitelikli Hızlı Tren’in «Süleyman Demirel Havalimanı Kavşağı’ndan geçmesi halinde sadece Isparta’nın değil Türkiye’nin de kazançlı çıkacağı» saptamasında bulunuldu.

» Değerlere atıf

            » Süleyman Demirel Havalimanı tarafından hazırlanan kapsamlı raporda, Isparta’nın «Sivil Havacılık Üssü» hedefine atıf yapıldı. Bu bağlamda Kara Havacılık Okulu’nun yakın bir süreçte Isparta’da konuşlandırılacağı bilgisi paylaşıldı.

            » Yine Süleyman Demirel Organize Sanayi Bölgesi’ne yakınlık açısından stratejik bir değer taşıdığı saptaması yapıldı.

            » Türk Hava Kurumu (THK)- Asal Havacılık ortaklığında kurulan Uçak ve 112 Acil Helikopter Ambulans Boya- Bakım- Onarım Hangarı yatırımına atıf yapıldı.

            » Bunun yanı sıra ATLASGLOBAL Şirketi’nin Hangar yatırımına dikkat çekildi.

            » Raporda ER- AH Havacılık’ın (Erdoğan Cabıoğlu) Pilot Okulu açtığına dikkat çekildi.

            » Süleyman Demirel Havalimanı’nın yayınladığı raporda şöyle denildi:

            «Isparta- Antalya ve Burdur’u çok yakından ilgilendiren YHT çalışmaları devam ediyor. Yeni yatırımın (‘- YHT Demiryolu Hattı’) Süleyman Demirel Havalimanı’ndan geçirilmesi Türkiye, Isparta ve havacılık faaliyetleri açısından önemli ve güzel olacaktır.»

» İşte YHT

            «İstanbul- Eskişehir- Kütahya- Afyon- Isparta- Burdur- Antalya» arasında inşa edilecek Yüksek Hızlı Tren (YHT) için son aşama başladı. Devlet Demir Yolları (DDY) ekipleri, Gar, İstasyon ve Durak Güzergâhlarını belirlemeye başladı. İstasyon ve Durak Noktaları, Isparta ve Burdur’u mutlu edecek şekilde inşa edilsin.

» 2020’de bitecek

            Projenin Isparta’yı da kapsayan Antalya- Eskişehir dilimi için yapım 2016’da başlayacak. YHT, 2020’da tamamlanacak. Eskişehir’e kadar olan hat yapım maliyeti 9 Milyar 180 Milyon TL olarak hesaplandı. Total maliyet ise 11,5 Milyar TL.

» 250 KM/ S hız

            YHT şöyle olacak: «- 250 KM/ SAAT hıza uygun. – Çift Hatlı…– Elektrikli ve Sinyalli… - Isparta- İstanbul arası YHT ile ulaşım zaman dilimi 4 saat olacak.» Isparta’nın Liman’a erişimi için <Yük Taşımacılığı> da tasarlanmalı.

» Antalya- Eskişehir arası

9 Milyar 180 Milyon TL

Total harcama: 11,5 Milyar TL

             Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Uzmanları, yatırım maliyetlerini de paylaştı. Bu bağlamda Eskişehir- Kütahya- Afyon- Isparta ve Burdur arasındaki yatırım maliyeti 9 Milyar 180 Milyon TL olarak hesaplandı

            Total maliyet ise 11 Milyar 500 Milyon TL olarak açıklandı.

            Projeye ilk harç 2016 yılında konulacak. Yatırım Eskişehir’e kadar olan dilim ise 2020’de tamamlanacak.

            Bu bilgiler ışığında TCDD, ilk kez, yatırımın bitiş takvimini de topluma açıklamış oldu.

            Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) ile ilgili teknik bilgiler ana hatları ile şöyle:

            «- 250 KM/ SAAT hıza uygun.

- Çift Hatlı…

- Elektrikli ve Sinyalli…

- Isparta- İstanbul arası YHT ile ulaşım zaman dilimi 4 saat olacak.»

            Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) ile yılda 4,5 Milyon yolcu taşınması hedefleniyor

            10 Milyon Ton yük ise Liman’a inecek.

 

100 yıldır bu yatırımı bekliyoruz

 

Isparta, 1900’lü yıllarda «DENİZ»E inme projesi geliştirmişti. Bu bağlamda Isparta- Antalya Yük Taşımacılığı Odaklı çizim yapmıştı.

 

            İşte Kronoloji:

            1934

            Bu çizimler, 1934 yılında toplum tarafından tartışılmaya başlanmıştı.

            1934’te Türkiye’nin 3’üncü yayını ÜN DERGİSİ’nin ‘Başmakale’ olarak kaleme olarak bu projeye kaleme almıştı. Makale başlığı şöyle idi: <Afyon- Isparta- Antalya Demiryolu Ehemmiyeti…>

            1951

            1951 yılında ise Dereboğazı Gerçekleştirme Derneği; 1900’lü yıllarda çizimi yapılan Isparta- Antalya Demiryolu Projesi’ni revize etmişti.

            Ahmet Davutoğlu tarafından kurulan 62’nci Hükümet Programı’nda Isparta’nın 100 yüzyıllık rüyası yer aldı. Isparta, Burdur ve Afyonkarahisar’ı da kapsayan Antalya- İstanbul arasında Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) Projesi 62’nci Hükümet’in Yatırım Programı’nın 153’üncü sayfasında yer aldı.

            2016

            Yapım başlıyor

NE KAZANACAĞIZ?

            Isparta, Antalya Limanı’na inecek

Orta Avrupa ve Kuzey Ülkeleri’ne daha rahat yapacak.

Yorumlar0
Onay Bekleyenler0
Dikkat! Yazılan yorumlar hiçbir şekilde sitenin görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Yorumlar, yazan kişiyi bağlayıcı niteliktedir.