LİMAN’A ERİŞİRSEK: Yılda 10 Milyon Ton yük, Antalya Limanı’na erişecek. Isparta, Orta Avrupa ve Kuzey Ülkeleri’ne daha çok açılacak.
Isparta’nın 100 yıl önce projesini çizdiği ''Demiryolu ile Deniz’e (Antalya Limanı) erişim'' hedefinin ne denli paha biçilemez olduğu bir kez daha kanıtlandı. Isparta’nın demiryolu ile Liman’a erişmesi halinde Orta Avrupa ve Kuzey Ülkeleri’ne ihracatı artacak, maliyetler düşecek.
İVEDİLİKLE YATIRIM
Isparta ve Burdur’un Demiryolu ile Liman’a erişmesini savunanlardan biri de Port Akdeniz Antalya Limanı Genel Müdürü Özgür Sert oldu. Sert, Isparta ve Burdur’un Liman’a erişmesi halinde Batı Akdeniz Bölgesi ve Türkiye Ekonomisinin çok büyük bir değere kavuşacağını söyledi. Sert, ''Lojistik açıdan maliyet düşecek; Dünya’ya erişim daha da yükselecek'' dedi.
HAT: Eskişehir- Kütahya- Afyon- Isparta- Burdur- Antalya
UZUNLUK: 423 KM.
MALİYET: 9 Milyar 180 Milyon TL
HIZ: 250 KM/ SAAT
YAPIM: 2016: 2020
YOLCU: Yılda 4.5 Milyon Kişi
YÜK: Yılda 10 Milyon Ton yük, Liman’a inecek
FAYDA: Batı Akdeniz ihracatı, Orta Avrupa ve Kuzey Ülkeleri’ne daha rahat yapılacak.
Antalya Serbest Bölge’den ihracatımız sadece ve sadece 26 Bin 049 Dolar
ISPARTA, 100 YIL ÖNCE DEMİRYOLU PROJESİ HAZIRLAMIŞTI
Isparta, 100 yıl önce Demiryolu ile Deniz’e (Liman) erişmek için proje hazırlamamıştı.
1950’li yıllarda da Dereboğazı Yolu Projesi başladığı an proje güncellenmişti.
Zira Dereboğazı’nın geçtiği güzergâh boyunca demiryolu inşa edilmesi gerektiği de ifade edilmiş, bu konu raporlaştırılmıştı.
Ancak tüm bu rüya projeler şu ana değin hayata geçirilemedi.
Oysa Isparta’nın demiryolu ile Liman’a erişme ideali paha biçilemez değerde
PROJENİN ÖNEMİ KAVRANDI… HERKES BAĞLANTI İSTİYOR
Isparta ve Burdur’un Demiryolu ile Liman’a erişmesi projesinin önemi artık tam anlamıyla kavrandı. Herkes projenin hayata geçirilmesini istiyor
Buna en son örnek Port Akdeniz Antalya Limanı Genel Müdürü Özgür Sert oldu.
Özgür Sert, Anadolu Ajansı’na (AA) röportaj verdi
Leyla Ataman Koyuncuoğlu imzası ile yayınlanan röportajda Sert, Isparta’nın Demiryolu ile Antalya Limanı’na bağlanması gerektiğini savundu.
Sert, verdiği röportajda şöyle dedi:
''Ticarette liman ile demiryolu bağlantıları çok önemlidir.
Türkiye'de ise demiryolu ile bağlantısı liman sayısı oldukça az.
Önümüzdeki dönemin kalkınma projelerinden birisi de demiryolunun Antalya'ya ulaşması. Topu topu 90 kilometre mesafesindeki demir yolunun limanımıza ulaşması ülke ve bölge ekonomisi için gerçekten çok büyük bir değer olacak. Eğer limanımıza demiryolu bağlantısı olursa bölge ihracatçısı, ithalatçısı ve sanayici daha düşük maliyetleri yakalayacak."
İsminde sadece Antalya geçse de Antalya Limanı'nın aslında Burdur ve Isparta hatta Afyonkarahisar'a da hizmet verdiğini ifade eden Sert, malların daha uygun maliyetlerle taşınması açısından demiryolunun büyük önem taşıdığını vurguladı.
Mermer ihracatının yüzde 50'si Antalya'dan
Maden sektörünün Antalya'nın yanı sıra Isparta, Burdur ve Afyonkarahisar gibi civar illerin de temel ihracat kalemlerinden biri olduğunu anlatan Sert, şöyle devam etti:
"Antalya, Türkiye'nin en büyük ihracat lokasyonlarından biri. Antalya Limanı Çin'e yapılan ihracatın temel çıkış noktası. Çin'e yapılan mermer ihracatının yüzde 50'si Antalya Limanı'ndan yapılıyor. Geçen yıl Türkiye yaklaşık 4 milyon ton mermer ihracatı yaptı, bunun yaklaşık 2 milyon tonu Antalya Limanı'ndan gerçekleştirildi. Türkiye'nin mermer ve maden ürünleri ihracatı dünya ekonomisindeki durağanlıktan dolayı olumsuz etkilendi fakat önümüzdeki yıllarda ihracat rakamlarının daha da artacağını öngörüyoruz."
100 YILDIR BUNU BEKLİYORUZ
Isparta, 1900’lü yıllarda «DENİZ»E inme projesi geliştirmişti. Bu bağlamda Isparta- Antalya Yük Taşımacılığı Odaklı çizim yapmıştı.
İşte Kronoloji: 1934
Bu çizimler, 1934 yılında toplum tarafından tartışılmaya başlanmıştı.
1934’te Türkiye’nin 3’üncü yayını ÜN DERGİSİ’nin ‘Başmakale’ olarak kaleme olarak bu projeye kaleme almıştı. Makale başlığı şöyle idi: <Afyon- Isparta- Antalya Demiryolu Ehemmiyeti…>
1951
1951 yılında ise Dereboğazı Gerçekleştirme Derneği; 1900’lü yıllarda çizimi yapılan Isparta- Antalya Demiryolu Projesi’ni revize etmişti.
Isparta, Burdur ve Afyonkarahisar’ı da kapsayan Antalya- İstanbul arasında Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) Projesi Hükümet Programı’nda
Açıklanan hizmete giriş takvimi: 2020
Ancak, YHT’nin Liman Bağlantısı için de proje gerekiyor…
NE KAZANACAĞIZ?
Isparta, Antalya Limanı’na inecek. Orta Avrupa ve Kuzey Ülkeleri’ne daha rahat yapacak.
Yüksek Nitelikli Hızlı Tren yatırımı 2020’de tamamlanacak
Hat kapsamına mutlak Surette Antalya Limanı da alınmalı
YHT yük taşımacılığına da uygun şekilde olmalı
İstanbul, Eskişehir, Kütahya, Afyon, Isparta, Burdur, Antalya arasında konuşlandırılacak Yüksek Nitelikli Hızlı Tren (YHT) yatırımı 2020’da tamamlanacak
Isparta’nın en temel beklentisi YHT’nin, yük taşımacılığına da uygun olması.
HAT: Eskişehir- Kütahya- Afyon- Isparta- Burdur- Antalya
UZUNLUK: 423 KM.
MALİYET: 9 Milyar 180 Milyon TL
HIZ: 250 KM/ SAAT
YAPIM: 2016: 2020
YOLCU: Yılda 4.5 Milyon Kişi
YÜK: Yılda 10 Milyon Ton yük, Liman’a inecek
FAYDA: Batı Akdeniz ihracatı, Orta Avrupa ve Kuzey Ülkeleri’ne daha rahat yapılacak.
ISPARTA HABER