IYAŞPARK açılışı öncesi ‘ikamet adresi Isparta’ olan kişilerin kredi kartı ekstrelerinde Antalya ve İstanbul’daki harcamaların oranı yüzde 75 idi. Şu an bu oran yüzde 30 bandının altında. IYAŞPARK Yaşam ve AVM, dışarıya akan paranın yüzde 45’lik dilimini kesti
MANGO’NUN ISPARTA’YA GELMESİ BAŞARININ KANITI
Merkezi İspanya’da olan ve Türk asıllı bir sanayicinin kurduğu MANGO’nun, Türkiye’de ilk kez nüfusu 500 Bin altında olan bir Anadolu Kenti’ne (‘- Isparta’) yatırım yaptığını anlatan IYAŞPARK Yaşam ve AVM Genel Müdürü Celaleddin Çalış, “bu net bir başarıdır. IYAŞPARK, alışveriş için dışarıya gitme anlayışını yüzde 45 oranında azalttı” dedi.
MÜŞTERİMİZİN YÜZDE 40’I BURDUR VE AFYON’DAN
110 işletmeden derlenen verilere göre IYAŞPARK’a girişin yıllık 6 Milyon olduğunu kaydeden Genel Müdür Çalış, “ekstrelere baktığımızda misafirlerimizin yüzde 40 Burdur ve Afyon. Üniversite öğrencisi ve asker aileleri de var. Yer yer Denizli ve Antalya var. Sözün özü; IYAŞPARK 4 yıl içerisinde Ticaret Merkezi’ne dönüştü. Açılıştan bu yana 20 Milyon giriş var” dedi.
IYAŞPARK ÖNCESİ: YÜZDE 75 IYAŞPARK SONRASI: YÜZDE 30
Gıda Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi’nin (IYAŞ) ‘Amiral Gemisi’ PARK Yaşam ve AVM, alışveriş için yoğunluklu olarak Antalya ve İstanbul’a gitme dönemini kapattı.
Bankacılık verileri ve kredi kartı ekstrelerinden derlenen bilgiler dışarıdan alışveriş yapma kültürünü yüzde 30’ların altına çekti.
IYAŞPARK Yaşam ve AVM Genel Müdürü Celaleddin Çalış, şöyle dedi:
“29 Ocak 2010’da hizmete girdik
O dönem kredi kartı harcama ekstrelerinde alışverişin yüzde 75’ini dış şehirlerden gerçekleştirilenler teşkil ediyordu. Yoğunluklu olarak da Antalya ve İstanbul görünüyordu.
Şu an verilere bakıyoruz, kredi kartı ekstrelerinde dış şehirlerden yapılan alışverişler yüzde 30’un da altında bir bantta seyrediyor.
Yani yüzde 45 oranında alışveriş, 2010 yılı öncesine kıyasla Isparta’dan gerçekleştiriliyor.
Bunda direkt IYAŞPARK’ın etkisi var. Zira 110 işletmemiz var. Bunların tamamı önemli markalar.”
MANGO’NUN ISPARTA’YA GELMESİ BAŞARININ NET BİR KANITIDIR
Merkezi İspanya’da olan ve Türk asıllı bir sanayicinin kurduğu kadın- çocuk ve erkek giyim markası MANGO’nun Isparta’da yatırım yaptığını ifade eden Çalış, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Burada bir detay var. Mango, Türkiye’de nüfusu 500 Bin altında olan hiçbir Anadolu Kenti’ne yatırım yapmamış.
İlk kez nüfusu 500 Bin altında olan Isparta’ya yatırım yapıyor.
Bu IYAŞPARK’a olan inancın göstergesidir.
Ayrıca Mango’nun gösterdiği ilgi, IYAŞPARK Yaşam ve AVM’de konuşlu 110 işletmenin cirosal başarısının göstergesidir.”
800 M2’DE FAALİYET GÖSTERİYOR 30 KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLIYOR
Mango’nun IYAŞPARK Yaşam ve AVM’de; 800 M2’de mağaza açtığını anlatan Çalış, “daha fazla yer talepleri oldu. Ancak bu kadarını karşıladık. Yer darlığı nedeniyle kadın ve çocuk giyimi ile Isparta’ya geldiler. Erkek için giyimi şu an sunamıyorlar. Ortalama 30 kişiye istihdam sağlıyorlar” dedi.
TİCARET MERKEZİ OLDUK: GİRİŞİN YÜZDE 40’I BURDUR VE ÇEVRE KENTLERDEN GELİYOR
IYAŞPARK Yaşam ve AVM’ye girişin yüzde 40’ının Burdur ve çevre şehirlerden gerçekleştiğini anlatan Çalış, açılımını şöyle yaptı:
“110 işletmenin verilerinden bir bilgi derledik
Ziyaretçilerimizin yüzde 30’u net bir şekilde Burdur ve Dinar
Yüzde 10’luk kısmı şehirlerarası yol müşterisi dediğimiz grup. Üniversite öğrenci ailesi, asker ailesi de önemli yer kaplıyor. Yer yer Denizli ve Antalya da var.
Yüzde 60’lık dilim ise Isparta Merkez ve ilçeleri ile bağlı kasaba ve köylerinden oluşuyor.
30 BİN M2 ALIŞVERİŞ, DİNLENCE VE EĞLENCE ALANI BULUNUYOR
IYAŞPARK’ın fiziki açıdan da büyük bir kampus olduğunu kaydeden Çalış, “30 Bin M2 kullanılabilir alan var. 110 işletme faaliyet gösteriyor. 1.004 kişiye istihdam sağlanıyor.
Hafta içi 15 Bin ziyaretçi alıyoruz. Hafta sonu ise bu oran 25 Bin’e kadar yükseliyor.
MERCEDES VE DİĞER HEDİYELER İÇİN KATILIM ŞU AN 200 BİN
IYAŞPARK Yaşam ve AVM 5. Kuruluş Yıldönümü Hediye Çekilişi için dağıtılan kuponda şu an 200 Bin rakamını yakaladıklarını kaydeden Çalış, şöyle dedi:
“Hedefimiz 300 Bin rakamına ulaşmak
İlk yıl jeep hediye etmiştik. 2. yıl daire vermiştik. 3. yıl 3 araba ile kampanyamızı süslemiştik. 4. yılın en gözde hediyeleri 4 araba idi. Şimdi ise Mercedes C 180 veriyoruz. Yine 5 adet Iphone, 5 LCD TV, 5 Playstation 3 ve 25 tablet vereceğiz
Kampanyaya katılım 22 Ağustos’ta başlamıştı. 31 Aralık 2014’e kadar devam edecek. 100 TL ve katlarında alışveriş yapanlara çekiliş kuponu veriyoruz.