isparta-iyas-marketisparta-oto-ekspertiz
TEOG'un yerine yeni model önerisi!
ISPARTA 0
ISPARTA DÜĞÜN SALONLARIisparta-oto-ekspertiz-raporuISPARTA-TENTE-BRANDA

TEOG'un yerine yeni model önerisi!

TEOG sınavının kaldırılmasının ardından yeni bir arayış içinde olan eğitim sistemine, Sakarya üniversitesi tarafından büyük adım atıldı.



 

TEOG sınavının kaldırılmasının ardından 2017-2018 eğitim-öğretim yılında daha elverişli bir eğitim için gerek hükümet gerekse akademisyenler tarafından çeşitli adımlar atılıyor. Tam da bu noktada Sakarya üniversitesi bir ilke imza attı ve konuya bir çözüm olan 'BüyükAile' modelini oluşturdu ve pilot uygulamaya başladı.

Eğitim-Öğretim'de köklü değişiklikler yapılıyor. TEOG sınavının kaldırılmasının ardından yeni bir arayış içinde olan eğitim sistemine, Sakarya üniversitesi tarafından büyük adım atıldı. Sakarya üniversitesi rektörü Prof. Dr. Muzaffer Elmas, kalıcı olması hedeflenen 'BüyükAile' modeli hakkında Ülke TV'ye canlı yayında açıklama yaptı.

'ANASINIFINDAN EĞİTİMİN TÜM KADEMELERİNDE YÖNLENDİRİLECEKLER'

Elmas, 'Türkiye'de ve dünyada uzun süreden beri tartışılan bir konu. Okul öncesinden, üniversiteye kadar bir öğrenci bir üst sınıfa gidecekse bir öncekinde kazandığı bilgi, beceri ve yetkileri ortaya çıkarmalıdır. Bu modelle ilgili dünyada da yapılan çalışmalar var. Biz ülkemizin hem atmosferine hem değerlerine uygun model geliştirelim istedik. Anasınıfından başlayıp eğitimin tüm kademlerinde buna göre yönlendirilsin. Bunun özü de şudur: Artık eğitim ve öğretim hocayla öğrenci arasından olmaktan çıktı. Öğretmeden öğrenmeye geçti. Bu sürecin içinde okul, öğretmen, aile... herkes var. Dolayısıyla hem bütünleşik hem de esnek. Burada öğrencinin fiziklse, sosylojik ve psikolojik tüm gelişimleri dikkate alınarak bir üst kademeye geçeceği zaman bunların dikkate alındığı bir ortam oluşturmak. Kişinin kendisini tanımasını sağlamak. Bunu da bir bilişim teknolojisi ile gerçekleştirmek için arkadaşlarımız özel bir program geliştirdi.  Buna göre de eğitim süreçlerini takip etmek, denetlemek ve yönlendirmek artık daha kolay. Bizim amacımız pilot okul tarafından hayata geçirilen bu modeli yaygınlaştırmak. Bize düşen model oluşturup çözüm sunmak ve biz de 'BüyükAile' modelimiz ile buna adayız.' diye konuştu.

'FAKÜLTE OLARAK BU PROJEMYİ ÖNCELİKLİ HEDEFLERİMİZ ARASINA ALDIK'

Sakarya üniversitesi eğitim fakültesi dekanı Prof. Dr. Firdevs Karahan da şu açıklamada bulundu: Fakülte olarak bu projeyi öncelikli hedeflerimiz arasına aldık. Oluşturma, işleme ve değerlendirme anlamında çalışmalarımız için her alandan uzmanların dahil olduğu bir bilim kurulu oluşturduk. Ayrıca oluşturmuş olduğumuz bir yürütme kurulu da vakıf okulumuzdaki pilot çalışmayı an ve an takip etmekte ve sonuçları değerlendirmektedir. Önümüzdeki dönemde tüm milli eğitim sistemine önemli katkılarda bulunacağına inanıyoruz.

'TEOG'UN KALDIRILMASI YÜRÜDÜĞÜMÜZ YOLUN DOĞRULUĞUNU BİR KEZ DAHA TEYİT ETTİ'

Sakarya üniversitesi eğitim bölümleri bölüm başkanı Doç. Dr. Tuncay Ayas da, 'BüyükAile' modeli ile ilgili çalışmalarımız TEOG kaldırılma sürecinden çok daha önce başladı. Çünkü, tek sınava dayalı modelin ortaya çıkardığı sakıncalardan hareketle yeni bir model oluşturma düşüncesi eğitim camiasındaki herkesi ilgilendiriyordu. Bu sebeple biz de bu yönetimi bilimsel temellerini, alt yapısını sağlamlaştırarak uygulamaya koyduk. TEOG'un kaldırılmış olması da yürüdüğümüz yolun doğruluğunu bir kez daha bize göstermiş oldu. Çünkü artık çocuklar kendilerinin farkına varacak, aileler çocukalrın her yönünü biliyor ve ona göre yönlendiriyor olacaktır.' dedi.

SOSYAL HAYATLARI DA DEĞİŞECEK

'BüyükAile' öğrenme esnekliğine dayalı bütünleşik kalıcı öğretim modeli koordinatörü PDR uzmanı Doç. Dr. Mustafa Koç ise şu açıklamalarda bulundu: Cevdet Tellioğlu tarafından teorisi oluşturulan 'BüyükAile'de dersler her öğrencinin öğrenme biçimine uygun olacak şekilde modellendi. Sistemde asıl amaç olan 'iyi insan' yetiştirmek için 'BüyükAile'ye özgü değişken liderlik, paydaşların aynı platformda olmaları, tüm paydaşların anlık iletişim kurabilmeleri ve eğitim ve öğretimdeki her etabın ölçülebilir olması modelin olmazsa olmazıdır. Böylece çocuklarımız yarış atı olmaktan kurtulup, kendi öğrenme özelliklerine göre kendilerini aşabilecekler ve gelecekte elde edilecek olan verilerle öğrencinin yönlenmesi de sınavsız olarak sağlanmış olacaktır. Hem de öğrenci başkalarıyla yarıştan kendi ile yarışa dönecek, oluşturulmuş hayal köşesinde kendisini ifade edebilecek, olumluyu ve olumsuzu bilecek, yargılayıcı yapıdan uzak durabilecek ve gerçekten kendisini tanıyarak tercihlerini bilerek gerçekleştirmiş olacak. Bu modelin en önemli noktalarından birisi; başlangıç dahil olmak üzere öğrencilerin her etapta teste tabi tutulması ve bunun üniversitenin sistemi üzerinden yapılmasıdır. Üstelik okul öncesi 0-5 yaş arası için de hazırlanan setler de bu modelde önemli bir yer tutmaktadır.

'ÇOK GÜZEL SONUÇLAR ALINIYOR'

Sakarya üniveristesi Vakıf okulları kurucu temsilcisi Kemal Sarı ise, 'BüyükAile' modelinin bu yıl 6 sınıfta uygulamaya geçildiğini ve hem öğrenci hem öğretmen hem de veli açısından çok güzel sonuçlar alınmaya başlandı. Özellikle çocukların sınıfların yeni tasarımıyla aidiyetlerinin kolay oluşması, pekiştirme sınıfıyla bireysel başarının arttırılması, velilerimizce de alkış aldı. Anlık sınavlarla değil, tüm öğretim döneminde okul içi ve okul dışı etkinliklerin performansa tabi olması da bu sistem açısından önemli bir yön.' diye söyledi.

Yorumlar0
Onay Bekleyenler0
Dikkat! Yazılan yorumlar hiçbir şekilde sitenin görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Yorumlar, yazan kişiyi bağlayıcı niteliktedir.